Influencer marketing

0
86

Sokunknak mumus az a szó, hogy influencer. De mégis mi ez a megfoghatatlan virtuális szakma?

Napjaink egyik legnépszerűbb foglalkozása az influencer, magyarul véleményvezér foglalkozás. Az influencerek olyan személyek, akik viselkedésükkel, véleményükkel hatással vannak az emberekre. (Szokták nevezni ezt a szakmát befolyásoló marketingnek is.) Lényegében a PR marketing egyik formája. Maga a foglalkozás leegyszerűsítve, tömören egyfajta reklámozás, értékesítés. Különböző cégek felkeresnek olyan embereket, akikben látnak értékesítési potenciált és rajtuk keresztül érik el a célközönségüket, vásárlóikat. A termékekért, szolgáltatásért cserébe az influencer posztokban hirdeti, reklámozza azokat. Előre megbeszélt számú posztokat kell teljesítenie, illetve valamelyik cég ahhoz is szokott ragaszkodni, hogy egy meghatározott szöveg szerepeljen az adott poszt alatt. Az együttműködések lehetnek alkalmiak vagy hosszú távúak.

Mint mindennek így, az influencer marketingnek is meg van az értéke, ami abból tevődik össze, hogy mekkora a közösségi elérése, eredeti tartalma és a fogyasztói bizalma. Az influencer a termékeket reklámozhatja videóban, online posztban, blogbejegyzésben, interaktív tartalomban (live) vagy rendezvényeken, eseményeken való személyes részvétellel.

A legtöbb influencer profilja elárulja, hogy nála milyen tartalmakat találhatsz. Mind, mind különböző területeken tevékenykednek, és ennek következtében csak bizonyos megkereséseket fogadnak el. Nagyon széles a skála. Van, aki a profilján belül a divattal, szépségápolással kapcsolatos termékeket hirdet, de vannak olyan anyukák is, akik megmutatják a mindennapjaikat, hirdetnek gyermekeknek való játékokat. De találhatunk köztük szakácsművészeket vagy ismert, válogatott sportolókat, akik sport termékeket reklámoznak. Minél többen használják az adott influencer kódját termékvásárlásnál vagy hivatkoznak rá, annál nagyobb lesz annak az influencernek az értéke, annál több megkeresésre számíthat. Nem nehéz a képlet. Több referencia, még több potenciális együttműködés.

Miért ezt az értékesítési módot választják a cégek? Általában az emberekre erősebb hatást gyakorol egy másik ember személyes véleménye, tapasztalata, mint egy 5 másodperces reklám. Ha kedveli is az adott illetőt, tud vele azonosulni, akkor ez az érzés még jobban felerősödik.

Az influencereknek szóló üzenet: Használd az egyediséged! Inspirálj embereket! Mutasd meg a világot egy másik szemszögből, ahogyan Te látod!