Edzés munka után! Néhány gyors és hatékony edzéstípus a rövid edzésekhez

0
582

Mindenki számára fontos az egészség. Ehhez hozzájárulhatunk helyes étkezéssel, vitaminokkal és rendszeres testmozgással. Ugyanakkor, sajnos nem mindenkinek van ideje rendszeresen sportolni, edzőterembe járni a napi számos teendő mellett. Ezeket figyelembe véve összegyűjtöttünk néhány, otthon is végezhető mozgásformát, melyekre szinte biztos, hogy mindenkinek lesz ideje egy sűrű nap után!

Az otthon végezhető cardio és tornagyakorlatokkal helyettesíthetjük a rendszeres testmozgást. Egyik legnagyobb előnye az ilyen otthoni edzésnek és mozgásformának, hogy szinte bárhol elvégezhető, egyáltalán nem igényel tágas tereket.  Ami miatt vonzó lehet ez az otthoni edzésforma, hogy mindenki saját magának állíthatja össze az edzéstervet. Persze a leghatásosabb mégis az, ha ehhez értő, személyi edző állítja össze személyre szabottan a feladatokat, de mégis jobb, mintha egyáltalán nem mozognánk. Otthoni edzés során végezhető gyakorlatok: kitörés, guggolás, hasprés, plank. Ezeket persze nehezíthetjük is, illetve kombinálhatjuk.

Azonban ha valaki nagyobb kihívásra vágyik, és szép, tónusos izomzatot szeretne elérni otthon a négy fal között, azok számára ajánlott a súlyzós edzés. Néhány súlyzót érdemes beszerezni, akár nagyobb súlyokat is, és kezdődhet az edzés! A súlyzós edzést, és a többi otthon végezhető edzésformát fontos, hogy szabályosan hajtsuk végre, mert az az eredményességet visszavetheti, és ami a legfontosabb, sérülést okozhat!

Ha már súlyzós edzés, a manapság nagyon népszerű kettlebell edzések is elvégezhetőek otthon is, és emellett garantáltan elfáradunk! Ehhez az edzésformához is érdemes ismerni a gyakorlatok szabályos elvégzését, hogy elkerüljük a sérüléseket. Kettlebell súlyokhoz is könnyedén hozzá lehet jutni sportboltokban. Érdemes különböző súlyokban vásárolni, hiszen nem biztos, hogy minden gyakorlat elvégezhető azonos súllyal.

Azoknak, akik inkább kíméletesebb edzésformát választanának, (és most elsősorban a hölgyekre gondolunk), a pilates, mint otthon is végezhető mozgásforma, szintén megfelelő lehet a napi testmozgás elvégzéséhez.  Csak egy tornaszőnyegre van hozzá szükség. Azonban fontos megjegyezni, hogy a pilates szakszerű elvégzéséhez nem árt, ha rendelkezünk előképzettséggel. Hiszen nagyon összetett mozgásforma, melyet lassan kell elvégezni, ezért nagyon fontos, hogy a feladatokat szabályosan végezzük el, csak úgy, mint a többi mozgásforma esetében is!

És a végére hagytuk a legérdekesebb mozgásformát: a hullahopp karikát! Sokan viccnek érthetik, de valóban nagyon hasznos mozgásforma, ha a csípő és a kar környékén lévő zsírpárnákat szeretnénk eltüntetni. Napi 10-15 perc aktív hullahopp karikázással is látványos eredményeket érhetünk el.

A hétvégékre pedig a leginkább ajánlott az aktív pihenés! Biciklizés vagy futás a szabadban. Túrázás, kirándulás a szép őszi időben.