Weboldal készítéséhez sokkal alaposabb előkészületek után kell nekivágni, mint azt a legtöbb cégtulajdonos, vállalkozó gondolja. Legfontosabb az új weboldal célját meghatározni, és a célközönséget. Aztán a megfelelő weboldalstruktúrát, tartalmat és stílust (képi és szöveges egyaránt) ahhoz, hogy ezt a célközönséget el is érjük.
Az sem mindegy, de szerencsére a cég jellegéből adódik, hogy termékeket fogunk-e árulni, szolgáltatás esetleg egyéb információs weboldalra van szükségünk. Így ebben nem nekünk kell döntenünk. A weboldalhoz választhatunk egyszerűbb megoldást, amikor már létező sablon alapján készül a site. Ilyenek a WordPress oldalak, melyek nagyon népszerűek, viszonylag könnyen összerakhatók és jól kezelhetők, bővíthetők. A rendszer nagy előnye, hogy ha például lecseréljük a fejlesztőnket, könnyen találunk a weboldalhoz másik szakembert, mert a Wp-rendszert sokan ismerik. Hasonló a Joomla is, csak ezt kevesebb fejlesztő használja, mint a WordPress-t. Ehhez is lehet sablonokat vásárolni, és könnyen elkészíthető, bővíthető, fejleszthető.
Ha webáruházunk van, akkor bérelhetünk egy keretrendszert hozzá, amelyben nincs túl nagy szabadság, a design legtöbbször sablonos, de a megadott kereteken belül mozogva, kis költségvetéssel és gyorsan megoldható egy új webáruház elkészítése. Ilyen bérelhető webáruházak például a Shoprenter, Unas, Corinwebshop. Mindegyik előnyeinek, hátrányainak érdemes utánaolvasni mielőtt döntünk, melyiket választjuk webáruházunkhoz.
Vagy készíttethetünk teljesen egyedi elképzelések alapján, egyedi designnal saját fejlesztésű weboldalt és webáruházat is. Ennek nagy előnye, hogy teljesen saját igényeinkre szabható, viszont a fejlesztés idő- és költségigényesebb. De ha módosítani, továbbfejleszteni szeretnénk, arra is van lehetőség, nem vagyunk korlátok közé szorítva. Ha lecserélnénk a weboldal fejlesztőjét, akkor viszont már nem egyszerű a helyzet, hiszen nehezen vagy egyáltalán nem találunk olyan szakembert, aki átvenné a más által összerakott oldal továbbfejlesztését, karbantartását.
Weboldal tervezésénél fontos szempont a kész website majdani marketing lehetőségeinek szem előtt tartása is. Ezért mindenképpen olyan weboldalban kell gondolkodnunk, ami mobilbarát, és az összes eszközön jól használható. Nagy divat az utóbbi időben az ún. egyoldalas website, melyek sokszor kevés információt tartalmaznak, ömlesztve tárják a látogató elé (nem átlátható), és SEO szempontból sem túl jó választás.
Egy valami biztos, hogy weboldal tervezésénél, fejlesztő kiválasztásánál és az oldal elkészítésénél nagyon sok mindenre oda kell figyelni. Ezért jó olyan céget választani, melynek szakemberei már az elejétől fogva (tervezéstől, célok meghatározásától) tudják segíteni a cégtulajdonost, vállalkozót. Így a végeredmény biztosan olyan lesz, ami a cég érdekeit tudja szolgálni hosszú távon.