Google vagy Facebook hirdetések – melyiket válasszam?

0
719

Manapság tengernyi lehetőségünk van vállalkozóként hirdetni a termékeinket, szolgáltatásainkat. Épp ez lehet az oka, hogy sokan elbizonytalanodnak, hogy melyik is lenne a legideálisabb cégüknek. Cikkünkben a két legkiemelkedőbb online hirdetési felületet mutatjuk be: Google és Facebook hirdetések. Mind találkoztunk már velük, azonban sokan azt gondolják, hogy csak a megjelenési platform más. Ma megválaszoljuk: Mi az igazi különbség a Facebook és a Google hirdetések között?

Google Keresési Hálózat

A Google vállalat sokféle hirdetési lehetőséget kínál, azonban cikkünk során a Keresési Hálózatra utalunk, mint Google hirdetés. Ezekkel akkor találkozik a felhasználó, amikor rákeres valamire a Google keresőben. A találati lista felett megjelennek cégek fizetett bejegyzései is, melynél fel is tűntetik a „Hirdetés” szót.

A cég oldaláról ez úgy működik, hogy a termékeinkhez, szolgáltatásainkhoz kapcsolódó kulcsszavakat határozunk meg, és ha erre rákeres a felhasználó, akkor „licitálunk” a többi céggel, akik szintén kiválasztották azt a bizonyos kulcsszót. Nem a szó szoros értelmében licitálunk, a platform megteszi ezt helyettünk.

Google Ads

Facebook hirdetések

A Facebook hirdetések (melybe az Instagram felületen megjelenők is beletartoznak) minden felhasználó hírfolyamában jelennek meg. Csak limitált hely áll rendelkezésre minden felhasználónál, és a rendszer dönti el, hogy pontosan kinél jelenjen meg az adott hirdetés érdeklődés és tevékenység alapján. Természetesen megtehetné a Facebook, hogy elárasztja a hírfolyamokat korlátlan számú hirdetéssel, de akkor előbb-utóbb már senki nem használná az oldalt.

A Facebook hirdetések nagy előnye, hogy nagyon személyre szabható és így könnyedén eljuthatsz a célközönségedhez. Azonban tudni kell, hogy a Google hirdetésekkel szemben nem csak azokkal versenyzel a megjelenésért, akik ugyanazt a kulcsszót választották, hanem minden céggel, akik azt a kategóriát célozzák, amiket te is.

Facebook ads

Mi a legnagyobb különbség?

Már felhívtuk a figyelmedet arra, hogy míg a Google hirdetéseknél a felhasználó rákeres az adott cég kulcsszavára, tehát van benne érdeklődés, addig a Facebook hirdetések célja, hogy felhívják a potenciális ügyfél figyelmét, miközben az éppen mást csinál. Épp ezért az üzenetük és a közlési módjuk is más kell, hogy legyen.

A következő kérdésed valószínűleg az, hogy…

Melyik jobb a cégemnek?

Jó lenne, ha lenne egy minden cég számára egyetemes válasz, de ez sajnos nem így van.

Általánosságban a Google hirdetések drágábbak a Facebook hirdetéseknél, azonban több kattintás is érkezik az előbbiekre, amely sokszor vezet nagyobb konverziós arányhoz is. A Facebook hirdetéseknél pedig egyszerűbb megcélozni azokat a rétegeket, akiknek tényleg hasznos lenne a termék vagy szolgáltatás, így könnyebben el lehet jutni a célközönséghez, amely szintén emeli a vásárlások számát.

A legjobb megoldás, amit választhatunk, hogy próbáljuk ki mindkettőt, és figyeljük meg, hogy melyik teljesít eredményesebben. Illetve az is lehet, hogy cégednél mindkettőre szükség van. Tegyük fel, hogy sokan kattintanak a Google hirdetésedre, de nem vásárolnak egyből. A Facebook tökéletes megoldást nyújthat abban, hogy újra megmutasd a termékedet, ezzel emlékeztetve a potenciális vásárlóidat.

Reméljük, sikerült megmutatnunk, milyen lehetőségek rejlenek a két legnagyobb hirdetőfelületben, és máris közelebb állsz céljaid megvalósításához.